Wil je weten wie ik ben, dan kun je hier mijn bio en cv vinden. Deze website is echter nog niet af, dus het kan zijn dat je stukken tegenkomt die nog niet volledig zijn. Sorry daarvoor.

Karen Romme begon haar werkende bestaan als hoofd productontwikkeling in de modewereld en kwam na enkele uitstapjes begin 1990 bij toeval op een ingenieursbureau terecht. Daar kwam ze in aanraking met de evenementenwereld, wat op 19-9-1991 resulteerde in de oprichting van een eigen organisatiebureau. Ze verdiepte zich in de communicatieve kant van de evenementenbranche en ontwikkelde een specialisatie voor relatie-evenementen in de bedrijfswagenbranche.

Begin 1998 kwam ze op het idee een tijdschrift voor startende ondernemers op te zetten en richtte ze samen met haar vaste vormgever een eigen uitgeverij op. Met de komst van een groepje investeerders in 1999, leek de toekomst van ‘haar’ YIB magazine verzekerd. Niets bleek echter minder waar toen haar na het instorten van de advertentiemarkt begin 2001 niets anders restte, dan zelf het faillissement van de uitgeverij aan te vragen.

Na een radio-interview over het faillissement benaderde een investeringsmaatschappij haar voor een baan als directeur van één van hun bedrijven. In de korte periode dat ze daar werkte bleek dat haar hart bij het zelfstandige ondernemerschap ligt.

Tegenwoordig geniet ze van het leven als ondernemer zonder personeelszorgen en werkt ze op projectbasis met diverse partijen samen aan het ondernemender maken van Nederland. Ze initieert, publiceert, doceert, schrijft, geeft presentaties en adviseert organisaties over startend en zelfstandig ondernemerschap in Nederland.

 

Net als de meeste ondernemers doet Karen verschillende dingen, maar in haar geval hoort daar één duidelijke focus bij. Alles wat ze doet heeft te maken met Zelfstandig ondernemerschap in Nederland. Dat is haar ding en daar heeft ze verstand van.

De uren dat ze onderneemt verdeelt ze over haar werk als:

spreker

auteur/columnist

uitgever


Kennisgebieden                                    

Ondernemerschap
Sinds 1998 is het zelfstandig ondernemerschap in Nederland mijn vakgebied, met name startend en klein ondernemerschap op micro en macroniveau. En re-integratie naar ondernemerschap door diverse groepen

Marketing
Naast ontwikkeling van een speciale marketingfilosofie voor kleine bedrijven, veel kennis opgebouwd over traditionele (offline) marketing en nieuwe online marketing en communicatie.

Nieuwe media
Met name het effectief inzetten van nieuwe (sociale) mediavormen.