Vlak nadat ik mijn tweede boek over Calimeromarketing schreef (de 2.0-versie), werd ik een van de columnisten op de ondernemerspagina van Het Financieele Dagblad. Het was enorm leuk wekelijks betaald te mogen prikken naar grote bedrijven en de overheid, maar het zorgde er wel voor dat ik weinig schrijfenergie overhield voor nieuwe boeken. Nadat ik in maart ben gestopt als columnist, heb ik even zitten broeden wat mijn volgende boek zou worden.

Een boekje met columns en méér

Pas nadat ik was gestopt als columnist kwam ik erachter met hoeveel plezier ondernemers en niet-ondernemers mijn columns lazen. Toen heb ik  besloten met een aantal daarvan iets te gaan doen. Afgelopen zomer heb ik de 29 leukste en meest leerzame columns helemaal geactualiseerd en hier en daar herschreven. Daarnaast heb ik ze voorzien van 33 ‘doordenkertjes’. Korte stukjes die je naar aanleiding van de columns willen laten doordenken over hoe jij met allerlei aspecten van het ondernemersleven omgaat (maar die soms een heel andere kant op gaan).

Het boekje is volgens mij een leuke mix geworden van ontspannend leesvoer en stof tot nadenken. Uiteraard voor een groot deel nadenkstof over marketing, communicatie en omgang met klanten. Dat is nu eenmaal mijn ding.

Ondernemersseks en 33 doordenkertjes voor ondernemers

Het boekje heet ‘Ondernemersseks en 33 doordenkertjes voor ondernemers’. Voor het geval je benieuwd bent hoe het is uitgevoerd, het is een paperback van 18cm hoog en 17cm breed en telt 128 pagina’s. De gemiddelde leestijd bedraagt 2,5 uur. Het ISBN is 978-90-79826-14-8.

Het boekje is eind september 2012 verschenen bij mijn uitgeverij Freeman Media BV en de vaste boekenprijs bedraagt € 13,99 inclusief 6% btw.

Meer over het boek(je) kun je lezen op de eigen website www.ondernemersseks.nl.